Saturday, April 12, 2014

YEAY GASTRIK DI PERUT DAH HILANG :SET GASTRIK SHAKLEE

Kerja 24 jam tanpa rehat dan terlupa nak makan? jangan tau buat macam itu, makan kena jaga. Bila tidak makan kita mudah dapat penyakit gastrik. bila dapat gastrik memang badan kita penat, tidak lalu makan, rasa pedih perut, mual dan hanis dah merasa terseksa bila dapat gastrik. Hanis pulak jenis tidak boleh makan ubat gastrik, so apa lagi set gastrik shaklee la sumbat dalam mulut hehe lega perut. 
Pada sesiapa yang memang gastrik itu jom dapat set gastrik shaklee. Bulan puasa tidak lama lagi, insyaAllah set gastrik dapat bantu pesakit gastrik berpuasa dengan lebih bertenaga.
Jom tengok apa kebaikan didalam SET GASTRIK nie:-

1. ESP 
- Mengurangkan keasidan dalam perut disebabkan jus gastrik. 
Esp nie bersifat ALKALI bercampur asid perut akan kurangkan 
hakisan pada dinding perut
- 20 jenis zat asid amino dalam ESP akan di gunakan untuk membina 
sel dan tisu baru bagi dinding perut

2. PEPPERMINT GINGER PLUS
- Membantu pencernaan dengan merangsang pengaliran cecair 
pencernaan semulajadi .. Kandungan bahan2 seperti halia,herba 
asli pudina jintan hitam dan jintan manis memberikan rasa nyaman
dan melegakan ketidakselesaan perut.

3. OSTEMATRIX 
- Ostematrix nie kaya dengan kalsium yang bersifat alkali .. Sama 
macam ESP , ia kurangkan keasidan perut ( sebab tuu lah kita kena 
minum susu untuk kurangkan gastrik .. kalsium dlm susu akn 
neutralkan perut )



Sebarkan kebaikan
SID Hanis khiri | 0193668530 


Taqwathealth.blogspot.com

Friday, April 11, 2014

HEBAT! SEKALI CUBA DAPAT MACAM-MACAM DENGAN LECITHIN SHAKLEE

Cerita tentang lecithin, selalu orang dengar lecithin mesti ingat kurus, hehe, memang lecithin untuk kurus. Tapi sebenarnya lecithin banyak lagi manfaatnya selain kurus.Hari ini hanis nak cerita tentang lebih banyak tentang lecithin,  bukan sekadar kurus.Lecithi ini sesuai untuk semua lapisan umur dan juga untuk pelajar kerana ia membantu untuk menguatkan ingatan otak kita. So pada pelajar-pelajar yang susah untuk menghafal jom amalkan lecithin untuk kuat ingatan.
Jom kenali lecithin, sebab tak kenal maka tak cinta, tak kenal maka tak beli.

Kepentingan Lecithin :

Asasnya, lecithin berfungsi sebagai 'pemecah lemak' (fat emulsifier). Lecithin didapati daripada tisu haiwan dan tumbuh-tumbuhan seperti jagung, telur dan kacang soya.


Kandungan Lecithin :
  • Asid Linoleik (essential fatty acid) amat diperlukan oleh badan. Tapi badan kita tidak boleh menghasilkannya, jadi ia perlu diambil melalui diet harian .
  • Kolin satu komponen neurotransmitter.
  • Asetikolina bekal biokimia untuk penghantaran mesej di dalam otak & sistem saraf.
  • Inositol sebagai komponen utama membran / selaput sel dalam tisu di seluruh badan.

Kegunaan Lecithin :

PALING UTAMA
  • Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids).
  • Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.
  • Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).
  • Membantu kawal paras triglycerides.
  • Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.
  • Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.

PENTING UNTUK FUNGSI OTAK
  • Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dsb.
  • Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat. Acethylcholine dihasikan dari cholin. Cholin mudah diperolehi dari lecithin.
  • Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.

UNTUK KAUM TUA
  • Lecithin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab angin, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua.
  • Mengurangkan berlakunya masalah pembuluhan tersendat yang menjadi punca darah tinggi, sengal sendi, sejuk kaki dsb.

UNTUK PENGHADAMAN
  • Lecithin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil bile daripada kolesterol. Bile amat penting untuk proses penghadaman

UNTUK SEL
  • Lecithin penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel.
  • Choline & lecithin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita


INGIN dapatkan lecithin hubungi hanis
hanis khiri 
msg, wechat whatapps 019-3668530
atau
anda boleh klik link order di sini
http://tinyurl.com/pzp8xd3
sebarkan kebaikan


Thursday, April 10, 2014

PUNCA SEMBELIT DAN SET SEMBELIT SHAKLEE


Dah membuang pagi ini? berapa lama TIDAK membuang?

Jangan buat main perkara kecil nampak di mata tapi impaknya sangat-sangat besar dalam hidup kita.

SEMBELIT itu perkara besar, dari membuang  anda dapat keluarkan toksik dalam badan, dari membuang badan anda bebas bahan yang tidak tidak mahu.

JOM ketahui punca-punca sembelit

1. Cara pemakanan kita, kurang makan serat dan air ialah punca kita dapat sembelit dan terlalu banyak mengambil makanan yang telah diproses seperti makan segera.

2. Pengambilan ubat dan jamu yang berlebihan dan terlalu kerap juga boleh menyebabkan sembelit

3.  tidak melakukan senaman, anda bakal mendapat mendapat sembelit

4. tiada masa ke tandas, simpan lama-lama, tidak membuang juga punca mendapat sembelit, oleh itu usah tangguh-tangguh, rasa nak membuang pergi sahaja terus.

JIKA anda rasa sukar untuk membuang atau sudah mendapat sembelit, usah biar ia berlarutan, lagi lama lagi bahaya pada anda
dapatkan set sembelit shaklee 
hanis khiri 
019-3668530
atau
anda boleh klik link order di sini
http://tinyurl.com/pzp8xd3

Sunday, April 6, 2014

SET MIGRAIN SHAKLEE

Sakit kepala atau migrain, bukan sesuatu yang luar biasa tapi biasa bagi semua orang tak kira pelajar, pekerja atau sesiapa sahaja.

Jom kita kaji apa itu migrain?

Migrain ialah sejenis penyakit kepala yang kronik. Mangsa migrain mungkin tidak mampu menjalankan tugas seharian, tidak boleh makan, minum dan hanya mampu berehat sahaja ketika sakit menyerang. Pesakit migrain sering mengadu sakit berdenyut-denyut di sebelah bahagian kepala. Jika kronik, migrain boleh menyebabkan rasa pening (nausea), muntah, cirit birit dan juga sensitif terhadap cahaya dan bunyi.

Kenapa terjadinya sakit migrain ini?

Faktor yang boleh menyebabkan berlakunya migrain:

1. Kekurangan zat dan nutrisi
2. Faktor keturunan 
3. Kesan dari pengambilan ubat-ubatan
4. Wanita yang mengalami haid atau pra-haid
5. Terlalu banyak mengambil kafein
6. Banyak makan makanan yang mengandungi MSG dan nitrat

Set Rawatan Migrain mengandungi B-Complex dan Ostematrix:


1. Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migrain, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya.

2. Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

Sebarkan kebaikan
SID Hanis Khiri 019-3668530
Taqwathealth.blogspot.com

Thursday, April 3, 2014

♥SET KECANTIKAN DAN HILANGKAN PARUT SHAKLEE♥

♥SET KECANTIKAN DAN HILANGKAN PARUT♥


Testimoni very hottt dari my lovely customers



Pengguna vitamin E dan ESP yang hanya baru sebulan makan vitamin E dan ESP

Jom kita baca functions vitamin E dan ESP

VITAMIN E
>>Vitamin E memang terkenal sebagai vitamin untuk kecantikan. Sebab itu, salah satu fungsinya boleh hilangkan parut jerawat sebabnya vitamin E adalah vitamin yang tinggi anti-oksidannya. Ciri ini mampu menggalakkan penyembuhan kulit apabila disapu pada kawasan yang berparut tersebut. Selain digunakan untuk disapu pada kawasan yang berparut, vitamin E juga perlulah diamalkan sebagai supplement harian untuk penyembuhan dari dalam. Untuk kesan optimum, ambil sekali B Complex dan Vitamin C, marvellous hehe

>>>Selain untuk masalah parut, banyak lagi khasiat dan kebaikan vitamin E, antaranya:
###Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas.
###Memperbaiki peredaran darah untuk memperbaiki tisu.
###Melindungi paru-paru dari pencemaran udara.
###Memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.
###Mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan menguatkan dinding kapilari.
###Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat.
###Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk)
###Merendahkan kadar kolesterol.
###Membantu mencegah kanser.
###Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki.
###Vitamin E juga dikenali sebagai ‘vitamin cinta’ kerana ia boleh membantu dalam perhubungan suami isteri.

Tips pilih Vitamin E : pastikan di label ada ditulis d- alpha tocopherol dan pastikan juga vitamin E itu ada unsur selenium agar Vitamin E dapat di serap dengan lebih baik.

ESP (OUR BEST SELLER)
>>>ESP merupakan sumber protein yang baik. Protein ni amat penting dalam proses pembentukan dan pembaharuan sel kulit kita serta membentuk 'elastic fiber' untuk penegangan kulit.
>>>Sel-sel lama dan rosak akan disingkirkan dan digantikan dengan sel baru yang sihat. Sebab itu, parut susah nak hilang bila kita tak amalkan protein yang cukup kerana sel-sel yang lama itu tidak dapat digantikan dengan sel yang lebih sihat.
>>>ESP juga membantu penyerapan vitamin lain berada pada tahap optimum. Sebab tu, jika ESP diambil bersama suplemen-suplemen lain, ianya akan cepat menyerap dan memberi kesan yang lebih baik berbanding mereka yang tak ambil ESP bersama.

Antara kebaikan dan khasiat lain ESP:
###Kekal Muda - Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan 
###Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.
###Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia ###membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.
###Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.
###Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan parut.
###Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.
###Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.
###Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.

Sebarkan kebaikan
Hanis khiri | 0193668530 
Taqwathealth.blogspot.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
full edit blog :JIAKREATIFELT on 12/11/2013