Friday, July 11, 2014

7 sebab wanita WAJID amik Vitamin E


Setiap wanita mesti mahu nampak muda walaupuan umur sudah lanjut, vitamin E boleh melambatkan proses penuaan anda.

Seringkali, kita dengar wanita dikaitkan dengan fibroid atau cyst, vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutamanya kanser.

Wanita fitrahnya melahirkan, seorang wanita mesti menginginkan seorang anak dari rahimnya, vitamin sangat membantu dalam hubungan suami isteri dalam aspek kesuburan.

Sakit jantung adalah pembunuh NO satu dunia, makanan di Malaysia penuh makan sedap dan boleh menyebabkan sakit jantung kerana jumlah kolestrol yang tinggi. Vitamin E membantu pengaliran darah lebih lancar.

Siapa suka parut? Paling tidak suka parut  semestinyalah wanita terutama di muka. Vitamin membantu mempercepatkan proses baik luka dan memudarkan parut.

Puting buah dada gelap bila menyusu anak, itulah adalah kelaziman,Pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap di aerola mengecil dan warna puting menjadi cerah semula
  

Period dengan lelaki? Mesti pelik kan, setiap wanita punya cerita kesakitan ketika datangnya period. vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.


JOM BACA 7 RAHSIA VITAMIN E 




1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan.Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat.Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.


2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser. Pengalaman ibu sendiri bila mengalami bengkak susu yang ketara, ibu akan mengambil dua biji vitamin E namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau clog duct.
Seorang teman sebelum ini mengalami masalah dimana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. Ini kerana Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf 
terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.


3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman ibu, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.

4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar. Membantu mengatasi masalah sarah belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka. Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula.
7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.

rahsia lain...~~~ vitamin E juga membantu mengurangkan strecth mark... ni kata mommy icha~.."baru-baru saya ada update kat Facebook yang makan vitamin E boleh hilangkan stretchmark masa mengandung. ye memang betul pun... saya tak tipu.. malah saya tak sapu apa-apa krim pun tau kat perut saya (sebab malas). stretchmark tu memang sangat pudar di perut saya, cuma yang jelas garisan linea.." negra tu (credit : maamcery)


Boleh mendapatkan vitamin E dengan hanya klik di atas


Wednesday, July 9, 2014

KENALI SHAKLEE: SYARIKAT VITAMIN NO 1 DI DUNIA

Selamat MENGENALI  Shaklee, sebuah syarikat yang berlandaskan falsafah dalam menawarkan produk mesra alam dan kesihatan yang baik. Shaklee selaras dan patuh pada prinsip yang telah dibina oleh pengasasnya, Dr Forrest C Shaklee.

Visi yang diilhamkan oleh Dr. Shaklee masih diteruskan melalui matlamat syarikat dengan menghasilkan produk berkualiti dan semula jadi yang menyokong kesihatan alam sejagat.

Dengan prinsip asas ini, Dr. Shaklee telah mencipta syarikat yang bertujuan untuk mencipta kehidupan yang lebih sihat. Beliau telah menghabiskan masanya dengan mencipta syarikat berlandaskan naluri yang dicipta untuk mempertingkatkan kehidupan setiap insan yang ditemui dan dipandu oleh satu prinsip utama “Berikan yang terbaik kepada setiap insan sebagaimana anda ingin diperlakukan oleh mereka”

Dengan matlamat untuk menjadi peneraju dunia dalam produk kesihatan dan kesejahteraan kehidupan, Shaklee sangat berdedikasi untuk terus menyumbang dalam produk inovasi, kecemerlangan sains.

Jutaan insan telah bertukar kepada produk nutrisi Shaklee sebagai salah satu tahap kualiti kehidupan dan Shaklee merasa bangga dapat mengeluarkan dan menjual produk terbaik seumpamanya.

Pada 2004, Ripplewood Holdings LLC dan Activated Holdings LLC telah mengambil alih perniagaan Shaklee di seluruh dunia oleh Yamanouchi Pharmaceutical Co. Ltd. Shaklee merupakan pengeluar dan pengedar ulung nutrisi, penjagaan peribadi, penjagaan rumah dan produk rawatan udara termasuk 45 paten di seluruh dunia.
Apa jua yang anda perlukan, kami harap anda dan keluarga tersayang anda akan seronok menikmati kehidupan yang lebih sihat melalui produk dan peluang yang ditawarkan oleh Shaklee.


 Visi Kami Kami komiten dalam membantu rakyat Malaysia mendapat kehidupan yang dimpikan dan mernenuhi inspirasi mereka Ialui kesihatan dan kesejahteraan yang menyeluruh.


 Misi Kami
Menjadi peneraju dalam memberikan peluang perniagaan, produk dan perkhidmatan yanq mempromosikan kesihatan dan kesejahteraan yang menyeluruh.



Friday, May 16, 2014

Cadangan Set Kecantikan Kulit Shaklee Cantik berseri HARI RAYA

Cantik berseri pada hari Raya tahun ini.

Apa kabo semua pembaca setia blog T-health, semoga sihat dan hidup dalam rahmat Allah.
bagaimana dengan kulit kita hari ini? berseri atau kusam? atau Mahu berseri-seri?

cerita tentang kulit pada kini, semua orang akan memberi respons, tak kira lelaki atau perempuan. Sebab apa kita sekarang sangat mementingkan keyakinan diri kita.

Bila ada tumbuh jerawat pasti terasa nak sembunyi dalam rumah sahaja, tidak mahu berjumpa orang lain miskipun kawan baik sendiri ajak keluar. Keyakinan diri kita sangat rendah bila masalah kulit di wajah.Rasa malu nak berdepan dengan orang ramai, berjumpa dengan orang dan nak tangkap gambar pun mesti elak-elak takut nampak jerawat kita dlam gambar.

Sampai bila kita nak biarkan ia berlarutan, Cari penyelesaianya untuk atasi masalah kulit kita.
dapatkan set kulit shaklee untuk mengatasi masalah kulit di wajah.InsyaAllah kita usaha dan usaha.

Apa cadangan set kulit shaklee? terdapat 3 product shaklee untuk kulit iaitu Vitamin E, Vitamin C dan Vitamin B complex dan tambahan ESP untuk kesan yang sangat bagus.

Peranan Vitamin E dalam kecantikan kulit:
  • Menjaga kesegaran dan keremajaan kulit
  • Melindungi kulit dari sinar ultra-ungu
  • Menjaga kelembapan kulit
  • Menghapuskan radikal bebas yang merosakkan sel
Peranan Vitamin C dalam kecantikan kulit:
  • Sebagai antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada pencemaran udara dan sebagainya
  • Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit
  • Mencerahkan kulit
Peranan Vitamin B Complex dalam kecantikan kulit:
  • Sebagai pelembap
  • Mencegah pigmentasi
  • Melambatkan tanda penuaan
  • Mengubati jerawat
Kombinasi Vitamin E, B Complex dan Vitamin C menghasilkan:
  • Mengurangkan kedutan dan pembentukan garis-garis halus
  • Mencegah penuaan
  • Menjadikan kulit lebih kenyal
  • Mencerahkan kulit
  • Menjaga kulit dari sinaran UV
  • Mengurangkan parut jerawat
  • Menjadikan wajah bersinar dan bermaya
  • Menjadikan kulit wajah lebih cerah dan kemerahan
  • Menjadikan wajah lebih berseri

Ingin dapat set kulit shaklee? boleh pm/whatapps saya di 019-3668530.Group special untuk anda.DAPATKAN SEKARANG

Sunday, May 11, 2014

MAHU membangkitkan selera anak anda dengan meal shakes shaklee?

Pernahkah anda rasa geram? anak anda pilih untuk TIDAK MAHU MAKAN, Ya tentu sekali ya, sebagai ibu, rasa sangat bersyukur bila anak suka makan. TAPI ujian pada seorang ibu bila anak tidak suka makan atau terlalu memilih makanan untuk dimakan. Tak akan nak paksa suap makan kan? pastilah akan berlakunya kekecohan, dengan teriak anak, jeritan ibu, macam-macam ragam seorang anak, itu baru seorang, kalau 3,4,10 orang anak. pengsan dululah jawabnya
Anda nak TAHU meal shakes shaklee boleh membuat anak anda mahu tambah lagi makan. TAMBAH dan TAMBAH lagi, seleranya pasti anda juga akan terkejut. Dari tidak mahu makan selepas minum meal shakes mahu tambah lagi makan. gembiranya hati seorang ibu.

Berita lebih baik dan membuat hati seorang ibu lagi bertambah Gembira bila tahu bulan ini bulan mei 2014, ada promosi meal shaklee. Bila anda beli 6 tong meal shakes anda bakal dapat free 1 tong meal shakes yang tahan dalam 2bulan

dan lagi untung bila kita daftar jadi ahli shaklee, penjimaatan berganda, para ibu boleh memilih untuk daftar dengan hanya yuran semurah RM75 seumur hidup atau membeli 200 UV atau lebih kurang RM680 dan terus mendapat free membership dan dapat rebate bonus sebanyak RM36 ringgit.Untung banyak kan bila kita jadi ahli shaklee.
Jom kita baca testimoni meal shakes, anaknya bertambah selera makan


Dapatkan Sekarang pm/whatapps saya 019-3668530

With love
Hanis Khiri

I CAN DO IT

Alhamdulillah. .syukur. .first guna software Blogger guna phone

Bila nak buat sesuatu..jangan fikir tak boleh..susah..

kita semua boleh buat

All the best k  

Tidak Mengapa tidak Percaya


ANDA PERCAYA DENGAN SAYA?

Ramai yang mungkin mengalami perasaan dan keadaan ini, ada orang yang tidak percaya dan yakin dengan diri kita, bagi saya itu perkara normal, orang tidak akan percaya tanpa melihat sesuatu contohnya, kejayaan, orang biasa-biasa pasti akan ragui  usaha kita, tapi bila berjaya baru mereka akan percaya. Itulah lumrah kehidupan, mesti lihat baru percaya. 

Sebab itu, bila ada yang tidak yakin dan tidak percaya dengan kita, maafkanlah mereka dan sentiasa bersangka baik dengan niat mereka, anggap sebagai teguran yang membina bukan membinasakan kita. Syukur masih ada yang amik peduli tentang hal kita, masih memberi komen yang membina atau sebagai push factor kita untuk berjaya dan berjaya.

Orang hebat atau luar biasa akan percaya sebelum berjaya, dan akan sentiasa berusaha tanpa pernah putus asa. Walaupun gagal bukan sekali, ujian dan dugaan bukan dua kali setahun tapi itulah langkah-langkah kecil ke arah kejayaan. Orang yang percaya selepas berjaya adalah orang tidak mahu berusaha bersungguh-sungguh tapi mengharap kejayaan datang bergolek baru percaya, oh aku boleh rupanya. Alangkah sia-sia hidup hanya mengharap kejayaan tapi tidak mahu yakin dengan janji Allah.

Saya akan sentiasa maafkan orang tidak percaya dan tidak yakin dengan kemampuan diri saya, kerana mereka tidak berfikiran seperti apa yang saya fikir. Tapi saya tidak akan maafkan diri sendiri, yang tidak yakin dan tidak berpegang teguh dengan janji Allah, setiap yang berusaha pasti akn berjaya, anda berusaha anda akan dapat.Yakin dengan sepenuh hati dan pegang erat-erat janji Allah. InsyaAllah kita pasti akan berjaya dunia akhirat.


Saya sarankan pada semua pembaca blog saya, tidak kira apa jua yang anda lakukan, berbisness, belajar atau apa sahaja dalam hidup anda. Mesti PERCAYA SEBELUM BERJAYA, dan TERUS berusaha untuk Capai apa yang anda mahu dalam HIDUP dan pastikan AKHIRNYA kita berjaya dunia dan akhirat. DOAKAN saya terus kuat dan berjaya dunia akhirat aamiin. Terima kasih semua.

With love
Hanis Khiri


Saturday, May 10, 2014

Shaklee Collagen Powder : COLLAGEN YANG TERBAIK






Shaklee Collagen Powder

Mengandungi:
1. Kolagen dari sisik ikan merah dan ekstrak Kulit Kerangan Laut untuk keanjalan kulit
2. Ekstrak Biji Camelia Japonica dan Pfaffia untuk penghidratan
3. Vitamin C, B2 dan B6 untuk antioksida dan menggalakkan pengeluaran kolagen
4. Lactobacillus Acidopholius untuk meningkatkan penyerapan kolagen

Antara kebaikan Kolagen Shaklee ialah:
-Anti Penuaan
-Mengembalikan keanjalan kulit
-Meningkat pergerakan sendi
-Menyubur rambut
-Menegang payudara dan punggung
-Mencerah, mengurangkan pigmentasi dan jeragat
-Melembap kulit

Bahan utama Shaklee Collagen Powder ialah kolagen dari sisik ikan merah. Ikan biasa tidak mampu hidup dalam laut yg bertekanan tinggi. Namun ikan merah mampu menahan tekanan sehingga 20paun, bertelur dan hidup bebas dlm lautan dalam. Maka ini menjadikan ikan merah sumber kolagen yg sangat lasak. Setiap hidangan mengandungi 4000mg Red Snapper Scale Collagen.

Shaklee Collagen Powder lebih mudah dan cepat diserap kerana mempunyai jisim molekul yang rendah iaitu hanya 1000 Dalton berbanding kolagen lain iaitu 300,000 Dalton.

Cara makan ialah mencampurkan sepaket serbuk kolagen Shaklee ke dalam air. Boleh dicampur dengan jus buah-buahan ataupun ESP.

Kesannya bergantung pada individu. Pada saya, kesan boleh dilihat selepas mengambil 7 paket. Kulit rasa lebih anjal dan sangat lembut, tangan saya tak berhenti menyentuh pipi sebab rasa best sangat.

Namun ujian klinikal menunjukkkan pengambilan berterusan selama 8 minggu dapat memberi kesan maksimum.

Friday, May 9, 2014

CIRI-CIRI WANITA SOLEHAH


Alhamdulillah terpilih oleh Allah sebagai perempuan dan wanita, dan kita adalah special,mudah untuk masuk syurga dan mudah juga untuk masuk neraka. Seorang wanita, impiannya pasti ingin jadi wanita solehah, so sebelum nak jadi wanita soleahah kita mesti tahu ciri-ciri wanita solehah.

Tidak banyak syarat yang dikenakan oleh Islam untuk seseorang wanita untuk menerima gelar solehah, dan seterusnya menerima pahala syurga yang penuh kenikmatan dari Allah s.w.t. 
Mereka hanya perlu memenuhi 2 syarat saja yaitu: 


1. Taat kepada Allah dan RasulNya 
2. Taat kepada suami 


Perincian dari dua syarat di atas adalah sebagai berikut: 
1. Taat kepada Allah dan RasulNya 


Bagaimana yang dikatakan taat kepada Allah s.w.t. ? 
Mencintai Allah s.w.t. dan Rasulullah s.a.w. melebihi dari segala-galanya. 
Wajib menutup aurat 
- Tidak berhias dan berperangai seperti wanita jahiliah 
- Tidak bermusafir atau bersama dengan lelaki dewasa kecuali ada bersamanya 
- Sering membantu lelaki dalam perkara kebenaran, kebajikan dan taqwa 
- Berbuat baik kepada ibu & bapa 
- Sentiasa bersedekah baik dalam keadaan susah ataupun senang 
- Tidak berkhalwat dengan lelaki dewasa 
- Bersikap baik terhadap tetangga 


2. Taat kepada suami 
- Memelihara kewajipan terhadap suami 
Sentiasa menyenangkan suami 
- Menjaga kehormatan diri dan harta suaminya selama suami tiada di rumah. 
- Tidak cemberut di hadapan suami. 
- Tidak menolak ajakan suami untuk tidur 
- Tidak keluar tanpa izin suami. 
- Tidak meninggikan suara melebihi suara suami 
- Tidak membantah suaminya dalam kebenaran 
Tidak menerima tamu yang dibenci suaminya
- Sentiasa memelihara diri, kebersihan fisik & kecantikannya serta rumah tangga 
FAKTOR YANG MERENDAHKAN MARTABAT WANITA 
---------------------------------------
Sebenarnya puncak rendahnya martabat wanita adalah datang dari faktor dalam. Bukanlah faktor luar atau yang berbentuk material sebagaimana yang digembar-gemborkan oleh para pejuang hak-hak palsu wanita. 


Faktor-faktor tersebut ialah: 

1) Lupa mengingat Allah 
Kerana terlalu sibuk dengan tugas dan kegiatan luar atau memelihara anak-anak, maka tidak heran jika banyak wanita yang tidak menyadari bahwa dirinya telah lalai dari mengingat Allah. Dan saat kelalaian ini pada hakikatnya merupakan saat yang paling berbahaya bagi diri mereka, di mana syetan akan mengarahkan hawa nafsu agar memainkan peranannya. 
Firman Allah s.w.t. di dalam surah al-Jathiah, ayat 23: artinya: 
" Maka sudahkah kamu melihat orang yang menjadikan hawa nafsunya sebagai Tuhannya dan Allah membiarkannya sesat berdasarkan ilmunya. Dan Allah telah mengunci mati pendengaran dan hatinya dan meletakkan tutupan atas penglihatannya." 
Sabda Rasulullah s.a.w.: artinya: 
"Tidak sempurna iman seseorang dari kamu, sehingga dia merasa cenderung kepada apa yang telah aku sampaikan." (Riwayat Tarmizi) 
Mengingati Allah s.w.t. bukan saja dengan berzikir, tetapi termasuklah menghadiri majlis-majlis ilmu. 


2) Mudah tertipu dengan keindahan dunia 
Keindahan dunia dan kemewahannya memang banyak menjebak wanita ke perangkapnya. Bukan itu saja, malahan syetan dengan mudah memperalatkannya untuk menarik kaum lelaki agar sama-sama bergelimang dengan dosa dan noda. 
Tidak sedikit yang sanggup durhaka kepada Allah s.w.t. hanya kerana kenikmatan dunia yang terlalu sedikit. 
Firman Allah s.w.t. di dalam surah al-An'am: artinya:
" Dan tidaklah penghidupan dunia ini melainkan permainan dan kelalaian dan sesungguhnya negeri akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertakwa, oleh karena itu tidakkah kamu berfikir." 


3) Mudah terpedaya dengan syahwat 


4) Lemah iman 


5) Bersikap suka menunjuk-nunjuk. 




Ad-dunya mata' , khoirul mata' al mar'atus sholich 

Dunia adalah perhiasan, perhiasan dunia yang baik adalah Wanita sholihah.

Thursday, May 8, 2014

1001 kegunaan GLA Complex

GLA sangat-sangat bagus untuk mereka yang ada masalah period, sengggut, kesuburan atau masalah kulit.
 Jom kita baca gla diperbuat dari mana, baru yakin kita nak makan kan.

Borage, saintifik dipanggil Officinalis Borago adalah tumbuhan herba yang berasal dari Syria. Minyaknya, diekstrak dari biji benih, digunakan oleh doktor naturopathic sebagai anti-radang, mengawal berat badan dan kesihatan kulit.

Minyak Borage adalah antara sumber yang mempunyai jumlah tertinggi asid gamma-linolenik (GLA, juga dikenali sebagai omega-6). Ia mengandungi 20% GLA, yang telah terbukti memberi manfaat kepada ekzema, dermatitis, neuropati diabetes, masalah payudara, PMS, artritis reumatoid, tekanan darah tinggi, kesihatan kulit dan keradangan umum. 


1001 Kegunaan minyak Borage (GLA)

1. SEBAGAI PELEMBAP KULIT DAN ANTI-PENUAAN : baik untuk kesihatan, melembutkan dan menganjal.  Digunakan secara meluas dalam kosmetik, kerana kombinasi Omega 3 dan Omega 6 asid lemak menyuburkan epidermis. Tinggi dalam asid salisilik, minyak borage digunakan secara meluas dalam kosmetik sebagai anti-jerawat dan anti-septik.

2. DIGUNAKAN DALAM MANICURE : GLA melembapkan dan menguatkan kuku, manakala asid salisilik menghapuskan jangkitan . Sapukan minyak borage ke kuku anda semasa manicure atau selepas mencuci tangan anda.

3. KESIHATAN RAMBUT: Merawat rambut bercabang, rambut gugur dan masalah kulit kepala. Ia dapat menjana semula lapisan kulit kepala.

4. MENGURANGKAN BERAT BADAN: Satu kajian pada tahun 2007 menunjukkan minyak borage boleh mengawal dan menurunkan berat badan. Saintis menyatakan, kandungan GLA yang tinggi, membantu metabolisme dan boleh mengurangkan selera. Untuk menurunkan berat badan, ambil 1-2 kapsul Gamma Asid linolenik (GLA) setiap hari.

5. ARTRITIS: Dikatakan ia boleh menyekat molekul yang menyebabkan keradangan sendi. Ambil 1-2 biji sehari. Jika diambil lebih daripada 3,000 mg GLA setiap hari, peningkatan keradangan mungkin berlaku.

6.MENSTABILKAN HORMON : GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, mengurangkan PMS, mood swing, water retention dan payudara bengkak.

7.MELAMBATKAN MENOPOS : Mengurangkan simptom menopos seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi, Pengambilan jangka panjang boleh melambatkan penuaan dan mengetatkan uterus.

8.MEMPERBAIKI MASALAH PROSTAT : GLA memperbaiki masalah prostat dan masalah kerap kencing.

9.MENENTANG KANSER : GLA ialah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh dan menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

10.MENGURANGKAN KOMPLIKASI DIABETES - merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua.

11.ADHD/HIPERAKTIF/AUTISMA : terbukti secara klinikal bahawa GLA dapat memperbaiki keadaan kanak-kanak autisma, sukar memberi tumpuan dan hiperaktif.

Setiap botol mengandungi 60 kapsul, dan setiap kapsul mengandungi 300mg GLA.

Tips interview

Alhamdulillah, syukur pada Allah, diberikan kekuatan untuk menulis dan terus menyebarkan kebaikan. Cerita hari ini, alhamdulillah selesai interview di KPJ penang. jawatan yang di pohon sesuailah dengan bidang yang di pelajari iaitu pengimejaan perubatan atau lebih dikenali sebagai x-ray. 

Saya hantar resume pada lewat malam, dan rezeki dapat call petang esoknya, rezeki interview suruh datang lusanya iaitu hari ini. Kelam kabut kan, tapi entah saya masih tenang, waktu terima call pun suruh datang khamis ini, saya iyakan sahaja.haha. bila tengok-tengok date, owh 2 hari lagi rupanya. 
saya mulakan dengan berkongsi berita gembira ini bersama family, sahabat-sahabat mengutip semangat mereka dan mengembirakan hati mereka.


Persiapan interview yang saya buat:

bertanya pada kawan-kawan tips2 dan soalan biasa yang ditanya

solat taubat, solat hajat solat tahajud cinta solat Istikharah

yang mesti korang buat punya,,google

saya nak share website yang sangat membantu 
http://soalaninterview.com

bermula latihan speaking speakang saya berterabur

dah saatnya telah tiba, sampailah kami dipintu masuk, hati ini rasa tenang sangat-sangat.

bila masuk sahaja pintu untuk di interview

bagi salam dan bila suruh duduk barulah duduk

tup-tup tanya dalam bahasa melayu hilang ayat-ayat power speaking..kiki

pastu tanya pun biasa-biasa sahaja macam sembang-sembang gitu

keluar sahaja pintu, yeay...LEGA
dan hati betul-betul berserah pada Allah dan tawakal padaNya

Alhamdulillah, Allah dah didik hatiku dengan bisness shaklee, berusaha bersabar dan bersyukur

sapa-sapa yang berminat nak didik hati, jom join kami dengan shaklee

Terima kasih ayah

Teman akk pi interview

Dan drive untuk akk ke penang hihi

Sayangggggg ayah

Hanya doa mampu ku berikan

Hanis Anak solehah♥♥♥


Sebarkan kebaikan
Hanis khiri 019-3668530| Taqwathealth.blogspot.com

Siapa yang sesuai mengambil Meal Shakes Shaklee?


• Bayi bermula 1 tahun ke atas khasnya picky eater. 
• Kanak-kanak,  untuk pembesaran yang sempurna
• Ibu menyusu, untuk susu yang berkualiti
• Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang
• Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil
• Warga tua
• Mereka yang ingin menambah berat badan.
• Kanak-kanak penghidap eczema, kerana protein dan zat-zat amat diperlukan untuk merawat sel. 
• Sesuai untuk Kanak-kanak penghidap bronkitis dan asma.

kebaikan Mealshake shaklee



Syukur pada Allah diberikan kesempatan untuk berkongsi kebaikan meal shakes dengan semua. Sorang ibu pasti susah hati bila anak tidak MAHU makan, disuruh makan nasi TAK MAU apatah lagi sayur lagi la kan. Jangan risau , jom dapatkan pembuka selera anak- anak, pasti Mahu tambah nasi lagi. PROMOSi meal shakes beli 6 free1, untung banyak bagi mereka yang bijak memilih, jom jadi bijak.

saya kongsikan kebaikaan meal shakes

  • rasa vanila yang menjadi kegemaran kanak-kanak
  • sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun keatas 
  • sesuai untuk seisi keluarga
  • Boleh menjadi instant sahur meal/ breakfast sekeluarga
  • Rendah lemak namun kaya dengan 19 vitamin utama, protein, fiber dan mineral sertakalsium yang penting untuk tumbesaran kanak-kanak.
  • Meal Shakes memberikan tenaga dan menguatkan sistem imun kanak-kanak
  • Memberikan kecergasan dan meningkatkan kesihatan
  • Mengurangkan eczema kepada kanak-kanak dan juga orang dewasa
  • Meningkatkan selera makan anak
  • Jika anak yang kerap demam lazimnya akan kembali sihat lebih cepat daripada biasa
  • Pilihan terbaik buat mereka yang tidak pandai telan supplement berbentuk "tablet"
  • menangani masalah sembelit pada kanak-kanak
  • amat bagus untuk kanak-kanak yang obesiti 


6 fakta tentang Mealshake shaklee:


Hari ini nak kongsi fakta, bukan auta, promosi meal shakes sedang berlangsung beli 6 free 1, rugilah kita tak amik peluang time ini nak rasa dan rasai khasiat meal shakes. Jom baca fakta tentang meal shakes shaklee yang perlu kita tahu.




1. Nutrisi Lengkap
Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.
2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.
3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbuhbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.
4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.
5. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.
6.Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kana serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.


Tuesday, May 6, 2014

Antara Kebaikan Meal Shake Shaklee


  • Membekalkan 19 dengan vitamin dan mineral perlu untuk tumbesaran yang normal
  • Menambah selera makan anak
  • Anak tak mudah kerap jatuh sakit
  • Membekalkan tenaga tambahan terutama bagi anak-anak yang berpuasa
  • Mengatasi masalah sembelit kanak-
  • Sebagai cara untuk menambah berat badan anak
  • Kaya dengan kalsium, magnesium dan vitamin dan protein untuk perkembangan tulang yang sihat
  • Meal Shake Shaklee sangat mudah diberi kepada anak-anak kerana boleh dibancuh dengan susu formula kerana rasa french  vanilla dan teksturnya seperti susu tepung 
  • Meal Shake rendah lemak dan glisemik jadi anak anda tidak akan jadi obesiti
  • Sesuai untuk anak-anak yang obesiti kerana beri rasa kenyang yang lama
  • Meal shake merupakan makanan untuk otak yang bijak juga kerana mengandungi kolina, kalsium dan protein

Meal Shake Shaklee merupakan supplement multivitamin yang menjimatkan kerana harga meal shake shaklee hanya RM114 satu tin yang seberat 544gm.

promosi bulan ini ini, beli 6 free 1 

hanis khiri 
msg, wechat whatapps 019-3668530
atau
anda boleh klik link order di sini
http://tinyurl.com/pzp8xd3
sebarkan kebaikan


KEHILANGAN MENGAJAR ERTI MENGHARGAI

Waktu ini, sangat tenang, mengalir juga air mata saat ini bila mengenangkan detik-detik kematiaan dompok, itu lah gelar anak kucing aku yang telah pergi pada lewat petang tadi. Hanya Allah sahaja yang tahu perasaan ini.

petang semalam hujan turun dengan lebat tiba-tiba,sangat aku tengah menatap laptop, dan tiba-tiba aku tersedar akan tanggungjawab aku, cepat-cepat aku pergi mencari anak-anak kucingku dan ibunya, memang rutin harian aku bila hujan pasti aku akan beri mereka perlindungan dan selamat mereka dari hujan. Bila cari dekat depan rumah ada 2 ekor anak dan ibunya, syukur ada, tapi hati masih tertanya-tanya mana seekor lagi, tika itu, berpusing-pusing aku redah hujan yang lebat untuk cari dompok, ketika itu aku masih anggap dompok menyorok di tempat yang tidak kena hujan.

dan ayah aku meminta tolong untuk membersihkan dimding di luar rumah, sedang kami membersihkan, tiba-tiba ayah melihat dompok terdampar di rumput saat hujan masih lebat, dan aku tak berfikir panjang terus membawa dompok masuk rumah, sedaya upaya aku memanaskan dompok dan mengeringkan dompok, tika itu memang nyawanya hanya tinggil nyawa-nyawa ikan, melayang rasa hati ini melihat keaadan itu, dalam hati tidak putus-putus aku berdoa pada Allah selamatkan dompok. hati memnag tidak putus harapan walaupun ketika itu nadi dan makin menghilang dan akhirnya saat aku melihat semut makn menghampir aku terima dompok dah pergi. 

Saat ini, masih mengalir air mata, tapi aku redha Allah lebih sayangkan dompok, dan aku berharap dan berdoa aku akan bertemu dengan dompok di syurga abadi. INSAF hati aku sentiasa mengingatkan yang hidup pasti mati.

dompok pergi mengajarkan aku seribu pengajaran,

setiap yang hidup pasti akan mati
mati itu paling hampir dengan kita, mungkin pagi kita hidup tapi belum tertentu petang kita masih hidup
kita mesti bersangka baik dengan Allah
kita hanya mampu berusaha tapi Allah yang menentukan
dan aku terima dan gembira kerana aku dah berusaha bersungguh-sungguh untuk mencari dan meyelamatkan nyawa dompok tapi Allah lebih Mengetahui 
kematian dompok mengajar aku erti sabar dan redha
dan kuat hati aku bila saat nanti orang yang aku sayang pergi meninggalkan
dan mengajar aku menhargai setiap saat yang ada dan orang yang di samping aku
dan aku belajar bila nyawa sudah tiada memang mudah sahaja najis keluar seperti manusia juga, kita akan ditekan untuk bersihkan usus kita
kasih sayang seorang ibu tiada gantinya

dah saat ayah aku menanam dompok di belakang rumah, ibunya tiba-tiba ikut mengiringi saat ayah menanam dompok walhal ketika dompok sakit dan tenat, dia hanya menunggu di luar bilik. Itulah kasih sayang seorang ibu, dia sedih dan tahu anaknya telah tiada. hargailah seorang ibu anda.

semoga dengan peristiwa ini dapat membawa aku lebih dekat dengan Allah dan inilah saham akhirat aku untuk ke syurga, aamiin

hanis khiri



Saturday, April 12, 2014

YEAY GASTRIK DI PERUT DAH HILANG :SET GASTRIK SHAKLEE

Kerja 24 jam tanpa rehat dan terlupa nak makan? jangan tau buat macam itu, makan kena jaga. Bila tidak makan kita mudah dapat penyakit gastrik. bila dapat gastrik memang badan kita penat, tidak lalu makan, rasa pedih perut, mual dan hanis dah merasa terseksa bila dapat gastrik. Hanis pulak jenis tidak boleh makan ubat gastrik, so apa lagi set gastrik shaklee la sumbat dalam mulut hehe lega perut. 
Pada sesiapa yang memang gastrik itu jom dapat set gastrik shaklee. Bulan puasa tidak lama lagi, insyaAllah set gastrik dapat bantu pesakit gastrik berpuasa dengan lebih bertenaga.
Jom tengok apa kebaikan didalam SET GASTRIK nie:-

1. ESP 
- Mengurangkan keasidan dalam perut disebabkan jus gastrik. 
Esp nie bersifat ALKALI bercampur asid perut akan kurangkan 
hakisan pada dinding perut
- 20 jenis zat asid amino dalam ESP akan di gunakan untuk membina 
sel dan tisu baru bagi dinding perut

2. PEPPERMINT GINGER PLUS
- Membantu pencernaan dengan merangsang pengaliran cecair 
pencernaan semulajadi .. Kandungan bahan2 seperti halia,herba 
asli pudina jintan hitam dan jintan manis memberikan rasa nyaman
dan melegakan ketidakselesaan perut.

3. OSTEMATRIX 
- Ostematrix nie kaya dengan kalsium yang bersifat alkali .. Sama 
macam ESP , ia kurangkan keasidan perut ( sebab tuu lah kita kena 
minum susu untuk kurangkan gastrik .. kalsium dlm susu akn 
neutralkan perut )



Sebarkan kebaikan
SID Hanis khiri | 0193668530 


Taqwathealth.blogspot.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
full edit blog :JIAKREATIFELT on 12/11/2013